måndag 16 februari 2009

Paljetter, paljetter

Paljetter är ju säsongens stora trend och paljetter kommer vi att få se länge ännu. Jag provade en liten paljettjacka idag, den var jätteskön och faktiskt rätt snygg, men jag köper den knappast.



På något sätt känns paljetter lite uttjatat. De har ju funnits överallt ett bra tag nu. Och jag är inte typen som köper ett plagg bara för att det är trendigt. Min shoppingfilosofi är ju att köpa sådant jag verkligen vill ha och sånt jag vet att jag kommer att använda länge. Och hur kul är det med paljetter när trenden sedan är död? Just det.

Men rackarns snygg, det är den!

Jackan är av märket Phobia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!! Den var snygg. Vill ha den :) Vilken butik? Finns i Sthlm?

Mia sa...

Kan hålla med om det men sen tycker jag en sån kavaj/kofta är perfekt till såna där enkla kvällar då man ska ut på restaurang etc. Perfekt, lite festligare men ändå bekvämt.

Fotograf säger du? SJälv drömde jag om att bli Indiana Jones.

KRam Mia

Anonym sa...

å villken fin, älskar paljeter!

Anonym sa...

Roligt att hitta en finlandssvensk blogg.. finns få sådana tycker jag :).

Själv är jag finlandssvensk men bosatt i Uppsala sedan ett x-antal år tillbaka :).