lördag 16 maj 2009

Backe upp och backe ner

En sak som är bra med Åbo är att det finns mycket berg här! Det är kul, både om man gillar att se på utsikten eller att powerwalka. Jag brukar ägna mig åt båda, gärna på samma gång.

Jag brukar börja min powerwalk i Idrottsparken. Då startar jag med att gå upp för denna trappa vid Självständighetsplan.


I Idrottsparken kan man bland annat se på ankor! Tyvärr ville ingen vara med på bild idag.

Ner igen på andra sidan och sen upp på Samppalinnaberget. Då tar jag backen intill Stadsteatern. En rejäl uppförsbacke!


Alternativt väljer jag denna trappa som börjar intill restaurang Samppalinna. Det känns ordentligt i benen när man kommer upp..


Belöningen när man tagit sig upp är en vacker utsikt.




Ner igen och sedan mot Vårdberget. Efter 162 trappsteg börjar det kännas i benen vill jag lova. Det är bara sista delen av trappan på bilden, hela rymdes inte.


Fin utsikt också härifrån, långt där nere bor jag!




Vem behöver trappmaskin på gymmet när man kan gå i trappor utomhus?

Inga kommentarer: