söndag 10 januari 2010

*Mitt nya liv 2010*

Jag har aldrig kunnat hålla ett nyårslöfte, så jag har slutat fundera på sådana. Däremot har jag satt upp ett par målsättningar som jag hoppas kunna följa under nådens år 2010. Genom att följa dessa kommer jag förhoppningsvis, på ett allmänt plan, bli en bättre människa.

1. Gå till gymmet minst två gånger per vecka.
2. Gå på långpromenad minst två gånger per vecka.
3. Bara äta godis på helgerna, alltså fredag, lördag, söndag. Detta gäller dock inte om jag blir bjuden på godis eller kakor, till exempel, mitt i veckan. Man tackar inte nej till godis!
4. Sluta slösurfa på kvällarna och istället gå och lägga mig och läsa en bok.
5. Bli bättre på att ge komplimanger till andra människor.
6. Äta mera frukter och grönsaker.
7. Sluta köpa plastkassar i mataffären. Har flera snygga tygväskor som ska användas istället!
8. Fortsätta vara bra på att sopsortera.

Jag lovar alltså inget, men ska försöka..:) Och jag börjar NU!

2 kommentarer:

L. sa...

jaa, det är det bästa med träningsvärk! :D löpbandet har varit en av mina favoriter också, men nu gillar jag cykla på spinningcyklar, det bränner skönt i låren efteråt! ;) måste variera mig, annars tröttnar jag snabbt!

L. sa...

förresten har du jättebra mål! Jag hoppas på att kunna uppnå flera av dem själv också! :)