måndag 5 juli 2010

Jakten på bröllopsklänningen del 1

Min vän J ska gifta sig i sommar och jag har inlett jakten på Klänningen med stort K! Jag har ett eller två alternativ hängandes i garderoben, men känner att jag kanske vill ha något nytt..Tog en runda i butikerna i dag och kollade in utbudet.

Alternativ 1:

En mörkrosa, söt klänning från Tiger of Sweden, samma som Ebba har i headern på sin blogg. Älskar färgen och längden, men är lite skeptisk till den övre delen. Visst, enärmat är sommarens stora klänningstrend nummer 1, men jag vet inte om jag är så förtjust i det egentligen. Kanske bara ovant.

Alternativ 2:

Den här gillar jag verkligen! En riktig sommarklänning som passar utmärkt på ett sommarbröllop! Men. Överdelen igen. Tyget är liksom dubbelt där, vilket gör att det blir "bubbligt" längs linningen. Skulle vara mycket finare om tyget var sytt i endast ett lager, tycker jag. Det finns ett par smala axelband på klänningen, men de är så smala att de knappt syns (de är invikta på bilden). Måste nog gå och prova den imorgon igen, kanske det känns annorlunda andra gången.

Alternativ 3:

Gult är inte alls fult! Den här är egentligen lite för gul, men jag gillar modellen. Fanns en liknande modell som var lite mindre gul, men den kostade fyra gånger mer. Och så mycket pengar vill jag nog inte lägga på en klänning som jag inte kommer att använda så väldigt ofta. Men den här är nog för gul, när jag tänker efter.

Jo, jag är ganska kräsen :) Men jag har en bild av vad jag vill ha och jag ger mig inte innan jag har hittat det jag söker, eller det som mest liknar det jag söker.

Fortsättning på klänningsjakten följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt klart på alternativ 2.
Ettan snygg, men du ser lite blek ut i den. Trean säkert fin, men färgen gör sig inte riktigt på bild, ser lite gröngul ut. Så, numero zwei.