torsdag 21 april 2011

Ny favorit i köket: sparris!

Min matlagningskunskap har nått nya höjder! I går tillagade jag för första gången i mitt liv sparris! Receptet hittade jag i Tittis blogg. Tack för det :)

Ta en knippe sparris:



Skala den, skär av änden och koka i vatten cirka fem minuter. Häll bort vattnet. Sätt i en (stor) klick smör och rör runt sparrisarna.

Ta fram parmesanosten:



Lägg sparrisarna på en tallrik, riv ost över och salta och peppra.

Söta öde vad det var gott! Jag har inget minne av att jag ens skulle ha ätit sparris tidigare, säkert på restaurang, men inget jag direkt kommer ihåg.



Nu ska jag laga sparris ofta! För nu är sparrisens bästa tid.

1 kommentar:

Titti sa...

Oh alltså den e helt fantastisk underbar! Ja va helt fast från första tuggan...Lätt hänt att jag kokar den för länge och den mister sin krispighet men jag tycker den är god iaf.
Dock luktar ens urin vädervärdigt äckligt efter att man ätit det, så planera noga när du äter ;)