lördag 4 augusti 2012

Back in business

Jaha ja, så har man då jobbat första veckan efter semestern. Jag undrar bara en sak, vart tog juli vägen?? Och semestern? Svisch, sa det, och så var fyra veckor förbi.

Så klart hann jag ju inte göra allt jag hade tänkt, det hinner man ju aldrig. Människor jag ville träffa, butiker jag ville besöka, platser jag ville åka till, listan är lång. Men en hel del hann jag göra i alla fall!

Här kommer ett urval:

En solig kväll i Pargas. Det här är rondelln.


Hamburgare på Kerttu med vänner. Gott gott.


Middag i en stuga på en ö..


Glad, solbränd tjej!


Badtunnan! 39 grader varmt! i havet var det 17. Gissa vilket som var skönare :)


På roadtrip i Kaskö. Väldigt mysig stad det där.


En av tre igelkottar som bor på vår gård. Visst är den söt?


Katten är väldigt intresserad, men kottarna bryr sig inte det minsta.


Nu är vi tillbaka i Åbo, så här fin utsikt har man från Koroisbacken.


Där kan man också få syn på brudpar!


En mysig restaurangbåt i Mariehamn.


Nattsudderi utanför Arken. Nej, vi gick inte in, det blev Indigo istället!


Stora båtar i hamnen.


En skylt.


En annan stor båt i hamnen på andra sidan Mariehamn. Den är till salu. Borde man..?


En toast Skagen.


Jag på D:s och A:s mysiga terrass.


Här är Houtskär!


Frukost på ett tåg en solig morgon.


Tapas på La Vida i Ekenäs.


Åländsk kladdkaka! Och lokaltidningen måste man ju lusläsa.


Godmorgon från Storskär i Vasa skärgård! Den här bilden tog jag kl 6 på morgonen, när det var dags att börja sova, heh.


Och som avslutning, en rofylld bild från Hangö.

Inga kommentarer: