tisdag 30 oktober 2007

Hanna Sarén for Seppälä

Vilken trevlig nyhet! Hanna Sarén ska designa en kollektion för Seppälä. Skor designade av Sarén har bland annat setts på Sarah Jessica Parkers fötter i ett par avsnitt av Sex and the City. Klädkollektionen kommer att finnas i Seppäläs butiker i augusti 2008, så den som väntar på nåt gott :) Enligt vad jag har förstått så kommer också skor att ingå i kollektionen. Skoj! Kläderna tillverkas i naturmaterial, ylle och silke, vilket gör att prisnivån kommer att ligga lite högre än Seppäläs normala.

Jag tror det här blir jättebra! Seppälä behöver rycka upp sig lite, många gånger känns utbudet lite för mycket 90-tal.

Annars väntar jag på den 8 november då Roberto Cavallis H&M-kollektion anländer. Jag är nog lite skeptisk, brukar vara det när det gäller designersamarbeten av den här typen. Dessutom lär en klänning i kollektionen kosta närmare 300 euro, inget H&M-pris om ni frågar mig. Ska nog spana in kläderna i alla fall, även om det knappast blir något köp.

Inga kommentarer: