måndag 20 april 2009

Nytt shoppingcenter

Nu har jag bekantat mig ordentligt med Åbos nyaste shoppingcenter i stadsdelen Skansen (nej, jag tror inte att man sjunger allsång där).



Här finns nästan 100 affärer, coola caféer och sköna soffor att vila fötterna i. Och kul med lite nya affärer! Italienska Lui&Lei som säljer finfina skor, Spirit som har coola och inte så hemskt dyra kläder och en bra Vila-affär. Och Stockmann Beauty och Kicks, inte att förglömma.



En av de roligaste affärerna är Formale, som är en inrednings- och presentaffär som riktar sig enbart till män. Här finns klockor, väskor, smycken, roliga inredningsprylar och små grejer man inte visste ens finns. Eller att nån behöver. Fast jag inte är karl skulle jag kunna tänka mig att köpa både det ena och det andra.

1 kommentar:

Madde sa...

Sv: Tack så mkt :D

Är Åbo en bra shoppingstad annars? :) Har inte varit i åbo faktiskt, avd jag minns. Bara kört igenom, för att komma till hamnen och Sverige-båten :)