lördag 29 augusti 2009

Lugn och mysig lördagsmorgon

Jag vaknade redan klockan 9 imorse. Konstigt, klockan var ju ändå halv två innan jag somnade igår. Nåja, tydligen hade jag sovit tillräckligt för jag var jättepigg!

Funderade en stund på att gå till gymmet för lite förmiddagsträning (hjälp, så ambitiöst) men kom fram till att jag nog låter min stackars kropp vila en dag till. Har nämligen värsta träningsvärken i armar och ben efter torsdagens...ja, lite annorlunda träningspass. Jag testade något som heter cirkusgymnastik. Balanserade på bollar i olika storlekar, gick på lina (klarade tre steg utan stöd!), hängde i trapetser, hoppade studsmatta..det var jätteskoj, men aj aj vad det kändes av nästa dag!

Nå nu har jag druckit två koppar mangoté och börjar vara redo för staan.

Trevlig lördag!

2 kommentarer:

maria sa...

Var finns nåt sånt? Det låter ju jätteskoj!

Lia sa...

Jag testade cirkusgymnastik hos Turun Sirkus på Eriksgatan 7.

(skrev svaret i Marias blogg, men skriver här också, i fall det är fler som vill testa. Rekommenderas!)