onsdag 18 maj 2011

Summering av förra veckan

Nåja, nu kickar vi igång den här bloggen igen! Min frånvaro har berott på flytt, avsaknad av internet, eurovisionsvecka, hockey-vm, massa spring hit och dit och så vidare. Men nu blir det bloggande igen!

Var ska jag börja? ESC förstås. Förra veckan var det kisastudio både tisdag, torsdag och lördag...





...dessutom snabbt ESC-möte med M och L på ett café på torsdagen, för att jämföra våra listor..



..och så final på lördag förstås. Jag lämnade kameran i väskan hela kvällen, tyvärr.

Men om årets resultat säger jag så här:

1. Paradise Oskar hade faktiskt förtjänat en bättre placering i finalen. Han var faktiskt trea i sin semifinal.

2. Vinnarlåten är tråkig, sömnig, enformig och det fanns betydligt bättre bidrag! Sämre också förstås.

3. Sveriges "Popular" är inte en bra låt. Jag tycker att den är en cover på Sås och Kopps "Jag vill bli en popidol".

4. Vad hände med Norge?

Summa summarum. Jag är rätt nöjd. Det hade kunnat gå bättre, men det hade kunnat gå betydligt sämre också.

Inga kommentarer: