tisdag 7 juni 2011

Birthday girl

Jag hade födelsedag förra veckan och den spenderades på bästa sätt!

Dagen började med cykeltur och terrassbesök i det troligtvis varmaste vädret hittills i år.

Här sitter vi i gästhamnen.





På kvällen blev det middag på Brahen kellari.





Vi började med en aperitif. Har ingen aning om vad den innehöll, men den var rätt god.



Till förrätt åt jag 12 (!) vitlökssniglar. Aj aj, vad det var gott...



Och varmrätten blev lax med svampsås och nypotatis.



Och flaggorna vajade i topp, precis som de gör varje år :)



Här beundrar jag tulpanerna på gården...



...innan det blev cykeltur hem till vänner i en annan stadsdel, där det vankades...



...grillkväll! Mera god mat, alltså!



Efter en trevlig kväll (och natt) cyklade vi hem i soluppgången. Vilken vacker syn det var. Och varmt var det också.



Hittade en syrenbuske på vägen hem och snodde med mig ett knippe härliga kvistar. Busken stod inte på någons gård, så "snodde" är väl egentligen fel ord :)



Nu står buketten i vardagsrumsfönstret! Men den börjar tyvärr bli lite vissen vid det här laget.



Söndagen avslutades med tex mex-pizza på Pizzeria Napoli. Den var också fantastiskt god!



Så blev jag ett år äldre, och ett år klokare!

Inga kommentarer: