torsdag 23 juni 2011

Rolig statistik

Medan jag räknar ner timmarna tills semestern börjar (hurra!) har jag roat mig med att kolla lite på Google analytics. Det är så himla kul att följa med bloggens statistik!

Roligast är nästan att kolla vilka sökord folk skriver in (på Google tex) för att sedan hitta till min blogg. De som inte går direkt in på bloggen vill säga.

Här kommer en lista! Vanligaste sökordet är förstås "lias värld". Men på listan hittar jag också "restaurangtips åbo", "vita krukor", "koffeinchock", "kanontian 2010", "ny muminmugg" och "paradise oskar familj".

Haha!

Roligt är också att se var de människor bor som har varit inne på bloggen. De flesta läsarna finns i Finland och Sverige, men jag ser också att någon i Dallas varit inne två gånger! Och i Pelotas i Brasilien har jag haft fyra besök.

:)

Inga kommentarer: