söndag 3 juni 2012

Jurmo

Förra veckan gjorde jag en åktur ut till Jurmo tillsammans med ett glatt gäng. Vädret var helt underbart, strålande sol, + 20 grader och nästan vindstilla till havs.

Vi åkte ut från Nagu gästhamn och vidare utskärs.


Härligt med havsluft!


Om man ville kunde man sitta inne också.


Målet var Jurmo, dit kom vi på cirka en timme med en hastighet på cirka 40 knop. Ingen aning vad det blir i km/h, men snabbt gick det.


Skärgårdsidyll!


Den där bänken där borta skulle jag gärna kunna sitta och filosofera på en sommarkväll.



Största delen av Jurmo är grönskande grön, men en liten del har mer tundraliknande natur. Fascinerande.


Här är båten vi åkte med. Den kostar ungefär lika mycket som två normalstora egnahemshus i Åbo, dvs 460 000 euro. Hjälp, alltså.


Och jag fick köra! Kaptenen sa åt mig på vilken sida om pinnarna, a.k.a sjömärkena, jag skulle köra. Jag var uppe i 36 knop och det var så roligt!

Inga kommentarer: