söndag 22 juli 2012

sommaräventyr

Den senaste veckan har jag sysslat med en hel del. I onsdags bar det av till Raseborg och på kvällen blev det kvällstorg i Hangö.


Det var som ett Juthbacka i miniatyr! Hade fullt sjå med att låta bli att köpa med mig alla fina saker..


Koppar, burkar, tallrikar...

.
.och ännu mera söta koppar!


Nån som behöver en vinkork i glas?


Det blev också ett besök på fina Lappvikstranden. Tyvärr hade vattnet invaderats av bakterier, så man fick inte bada. Men jag doppade fötterna i alla fall. Och journalisten i mig noterar givetvis Koverhar på andra sidan...


Största glassportionerna finns på Cafe Sea Front i Ekenäs!


Och alla dessa underbara små cafeer...


Stallörsparken i kvällssol.


Jag har fortfarande inte gett upp tanken på att någongång bo i Gamla stan i Ekenäs. Kanske som pensionär?


Mrs Blanca var lika söt som vanligt.


På fredagskvällen blev det glass i Idrottsparken i Åbo, sen en Stallhagen-öl med kollegor på nyöppnade Pub Niska vid åstranden. Där kan man äta plåtbröd. Rekommenderas.


Nu har vi precis kommit hem från två dagars stugliv i Lundo. Det här var min utsikt vid frukosten.


Och det här var min frukost. Plus en Risifrutti Päron som inte syns. Och så läste jag ut Sofi Fahrmans tredje bok i solstolen.


 Natinatt!

Inga kommentarer: