lördag 8 december 2012

Dagens loppisfynd

Jag har inte satt min fot på ett loppis på flera veckor, så i dag var det dags!

Jag var mest ute efter att hitta gamla julgransbollar att hänga i min framtida gran. Alltså riktigt gamla vintage-bollar. Och sådana hittade jag! Woop!

Hittade också ett memoryspel som jag hade som liten. Vet inte om det finns kvar så jag köpte det för säkerhets skull.


Nostalgi! Jag minns att jag tyckte mest om det orangea tältet, för ett sånt hade vi, och katten.


Åh så fina! Alla kort är i riktigt bra skick.


Sen kunde jag inte heller lämna kvar dessa fina ljusstakar. 1,20 styck.


Och så julbollarna! Hjälp, så fina de är.


Här är tre till.


Och en tomte! Söt!


Och resten. Vissa saknar snöre, men det är lätt fixat.


10 euro kostade alla bollar tillsammans. De var värda varenda cent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ljuvliga gamla bollar !!! Ett riktigt bra loppisfynd, hälsar MD.

nelailla sa...

Åååh, jag hade ju glömt bort det där memoryspelet!! Minns tydligast att jag tyckte att ungen som plockar löv(?)såg kufisk ut i sin konstiga luva..!