torsdag 5 januari 2012

Några fynd

Har ju glömt att blogga om vad jag fyndade när jag besökte Lappvik-Hangö-Ekenäs för två veckor sedan. Mitt favoritloppis i Hangö var stängt i julveckan, men det gjorde inte så mycket. Finns ju alternativ :)

I Ekenäs Emmausloppis hittade jag senaste numret av Style By för 50 cent! Woho! Dessvärre tror jag inte att det är en tidning som jag kommer börja läsa...lite för extremt mode och alldeles för DYRT! Inga budgetplagg alls och modereportagen inspirerade inte mig. Några intressanta artiklar fanns det iaf. Så tidningen får två designerskor av fem möjliga.



I Marimekkobutiken på Kungsen hittade jag sex muminpepparkaksformar! Nästa jul ska det bakas muminpepparkakor i detta hushåll.



I Emmaus hittade jag också två böcker. En riktig svensk klassiker, "Jack" av Ulf Lundell och "Glappet" av Christina Herrström. Den gick som tv-serie på 90-talet och jag älskade den! Få se om minnena kommer tillbaka när jag läser boken.

Inga kommentarer: