torsdag 26 januari 2012

UMK*

Jaså, i morgon börjar Finlands uttagning till ESC 2012? Nå, det var ju kul att veta. En vän skrev om det på Facebook och jag blev glatt överraskad, ESC-fantast som jag är.

Kan dock inte hålla mig från att fundera lite på YLEs marknadsföring av det hela. Jag läser flera dagstidningar varje dag, följer med sociala medier och ser nyhetssändningar varje dag, men har inte hört ett knyst om detta.

Jämför med SVT, som blåser på stort flera veckor i förväg. Försökte hitta info på YLEs webbsida också, men hittade inget på startsidan. Måste skriva in UMK i sökrutan för att överhuvudtaget hitta sidan.

Hallå YLE, dags att vakna nu! Skulle ni inte satsa lite extra på det här i år?

Sådär, nu har jag öst ur mig lite frustration :)

*Uuden musiikin kilpailu heter det från och med i år.

Inga kommentarer: