torsdag 16 augusti 2012

Konstens natt anno 2012

I dag/i kväll/i natt är det Konstens natt i Åbo!

Jag jobbade till 22.15, men det gjorde mig absolut ingenting. Full rulle på stan fortfarande, ju.

Började med att gå en sväng via Svenska gården. Där var det "morjens, sidu hej, nämen hallå" till höger och vänster. Frida Andersson sjöng när jag kom dit, fotade henne från trapphuset :)

Sen blev det Akademen. Massa böcker och tidningar till rabatterat pris, men jag nöjde mig med senaste numret av Femina. Här är det författarsamtal på gång.

På Hansatorget var det Fashion Market! Fingrade på det där svarta korshalsbandet från Antti Asplund...men det fick hänga kvar. Vet ännu inte om jag gjorde rätt val.


Polkka Jam var där och sålde sina oerhört söta vykort! Jag har en hög hemma, så det blev inga den här gången.


Sen gick jag hem, åt smörgås och ska nu börja förbereda mig mentalt på att stiga upp kl. 7 imorgon!

När hände det senast? I juni?

Inga kommentarer: