tisdag 20 maj 2008

Schlagerfeber!

Nu stiger spänningen, i kväll smäller det. Första semifinalen i ESC går av stapeln.

Har fixat ihop en liten lista på de 10 länder som jag tror går vidare till finalen på lördag. Obs! Jag har ju inte sett hur uppträdandena ser ut, och hur de låter, så listan kommer säkert att ändras under tv-sändningens lopp.

Har Holland och Montenegro som svarta hästar, det vill säga låtar jag inte tror på i detta skede men som med ett bra tv-framträdande kan knipa en finalplats.

Finland finns alltså inte med på min lista. Ingen är mer förvånad och överraskad än jag om vi går till final, men jag tror nog att rock och pyroteknik inte håller en gång till. Tyvärr.

Min lista, utan inbördes ordning:

1. Azerbadzjan
2. Norge
3. Grekland
4. Ryssland
5. Armenien
6. Irland
7. Belgien
8. Bosnien-Hercegovina
9. Polen
10. Slovenien

Inga kommentarer: