torsdag 22 maj 2008

Semifinal 2

I kväll smäller det igen! Nu är det dags för andra semifinalen i ESC. Få se hur det går för Charlotte? Jag tror nog att hon tar sig till final, trots klänningsproblem.

Utan att ha sett något klipp från repetitionerna vågar jag mig på att tippa vilka tio länder som går till final (utan inbördes ordning):

1. Sverige
2. Ukraina
3. Schweiz
4. Kroatien
5. Albanien
6. Vitryssland
7. Island
8. Bulgarien
9. Georgien
10.Turkiet

Update: 7 av 10 rätt. Helt godkänt. Men vad hände med Schweiz?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min tia skulle nog bli: Sverige, Ukraina, Schweiz, Island, Vitryssland, Bulgarien, Danmark, Georgien, Kroatien och Albanien.
Får se hur det går! :)
... oj, märkte nu att den är näst intill identisk med din. Kanske en av oss har en mer rätt då? ;)

Anonym sa...

Jepp, vad bra vi var :D
men missade när de drog kuverten, var ute och sprang som en dåre och letade efter min katt som verkade bli attackerad av en mårdhund eller liknande :o

Jag har nte riktigt bestämt mej vem/vilka jag skall rösta på, men jag tror nog att Norge skall få en röst, den tycker jag är väldigt fin :)
Vem gillar du bäst?