tisdag 29 juli 2008

Lång lista!

Nu ska jag anta Ebbas utmaning. Denna lista har cirkulerat runt på en massa bloggar de senaste dagarna, men listor är kul! Ok, here we go..

1) Vad åt du till frukost?
- Smörgås med ost och skinka, en skål persikoyoughurt + musli och ett glas mjölk.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
- Har inte minnepinnen med mig, ni får scrolla neråt istället för att se...
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- KappAhl! De kör med halva reapriset nu tydligen.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Silver.
5) När var du arg senast?
- Sent i går kväll, min granne som bor ovanför var lite högljudd. Hatar att bli störd när jag ska sova!
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Studenten är svårslagen. Tvåveckorsresan till Irland likaså, och alla utflykter till nöjesfält i lågstadiet.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
- Allt skitsnack bland tjejer på högstadiet. Kan inte alla bara vara vänner?
8) Yoga eller löpning?
- Powerwalks! Skulle gärna prova yoga, väntar på inspiration att börja..
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Beror på vad jag är sugen på för stunden. Ingen skillnad egentligen, jag äter nästan allt.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- Dagstidningar: Åbo Underrättelser, Vasabladet, Hbl, Svenska Dagbladet + bilagor. Andra tidningar: Pause, Plaza Kvinna, Glamour, Hennes...plus andra tidningar mer sällan.
11) Favoritkaraktär i deckare?
- Oj, ingen aning. Inte Martin Beck i alla fall, Beck-filmerna visas ju året runt nästan. Börjar bli lite trött på det.
12) Teveprogram du aldrig missar?
- Ugly Betty, Gossip Girl, Desperate Housewives, Lost, Californication, Americas next top model. Prison break och Cashmere mafia har jag gett upp, bra i början, men tappade sedan tråden.
13) Vem är du avundsjuk på?
- Ingen, faktiskt. Att vara avundsjuk är slöseri med tid. Sätt din tid på att arbeta för det du vill ha istället.
14) Din bästa revansch?
- Revansch vet jag inte om jag kan kalla det, men jag är väldigt nöjd med vad jag åstadkommit och att jag har tagit mig dit jag är i dag.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
- Jag har nästan bara haft bra chefer tycker jag! Eller så har jag förträngt de dåliga...
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
- Kött från råttor, katter, hundar, hästar, ekorrar...tanken finns inte ens. Oliver, mandelmassa, syltlök och kryddiga julsillar brukar jag undvika. Inte gott, helt enkelt.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
- Britney Spears. Hon ser ut att må bättre nu, men kan säkert behöva en vän att snacka med ibland.
19) Skostorlek?
- 38-39, beror på skomodell.
20) Hur ofta är du på IKEA?
- Tidigare extremt sällan, kanske en gång vart fjärde år. Men nu bor jag typ 10 kilometer från närmaste IKEA, har varit där tre gånger sedan juni..
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
- Först skulle jag investera i en mysig, liten lägenhet i Åbo centrum, gärna nära en park. Sedan skulle jag åka till New York och shoppa, shoppa, shoppa. Nära och kära skulle också få en del av pengarna, plus att jag skulle starta ett djurhem för övergivna katter. För resten av pengarna köper jag aktier.

Inga kommentarer: