tisdag 28 juli 2009

Britney i Helsingfors!

Jag har varit så uppe i semesterfirandet att jag helt enkelt inte har haft tid att visa bilder från Britneys konsert i Helsingfors! Aj, aj. Nå, bättre sent än aldrig!

Tillsammans med cirka 12 000 andra befann jag mig alltså i Hartwall arena den 16 juli. DJ Havana Brown var förband. Hon var väl helt ok, men alla väntade nog bara på att fröken Spears skulle äntra scenen.



Och det gjorde hon till slut! Hon hissades ner från taket i en silverring. Öppningslåten var "Circus".





"Everytime" framfördes i ett jättelikt paraply. För övrigt en av de få låtar hon sjöng live..



I slutet av konserten började det regna konfetti!



Jag hade konfetti i skorna, i väskan och under tröjan upptäckte jag när jag skulle gå och lägga mig :)



Så, vad tyckte jag då? För det första måste jag säga att showen var alldeles otroligt häftig. Det var cirkus för hela slanten. Men någon regelrätt konsert var det inte. Jag hade gärna sett att hon sjungit fler låtar live och att hon hade skapat lite mer kontakt med publiken. Nu pratade Britney med publiken endast två gånger, ett par meningar i mitten av konserten och ett par i slutet. Men som sagt, en häftig show var det!

Inga kommentarer: