lördag 26 februari 2011

Ett boktips

Den bok jag håller på att läsa just nu är Martina Lowdens "Allt". Den liknar ingen bok jag läst tidigare!



Kapitlen är korta beskrivningar, dag för dag och vecka för vecka. Det är inte fråga om någon löpande text, utan korta snuttar som innehåller allt från citat av kända författare, listor, sms, reflektioner och återgivna dialoger.



Har lite svårt att få grepp om boken, men tänker inte ge upp. Recensioner beskriver boken som "en sexhundrasidig språkfestival" och en "blandning av Ikeakatalogen och Svenska Dagbladet". Dessutom var Lowden bara kring 20 år när boken gavs ut 2006 och jag tycker det är imponerande att någon så ung kan åstadkomma något så...ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva boken ännu. Intressant är den i varje fall.

2 kommentarer:

Titti sa...

Jag läste en gång en bok som var uppbyggd av mail och textmess mellan alla inblandade i en persons trassliga kärleksliv. Den var lite svårläst, men jag kom mig igenom....

LIA sa...

Låter lite som den här :) Men jag ska som sagt inte ge upp! Har bara hänt en gång att jag slutat läsa en bok, det var när jag försökte mig på Anna Karenina som 12-åring...