söndag 30 oktober 2011

Helsingfors

Förra lördagen åkte jag alltså till Helsingfors med mamma och syster! Helsingfors är en stad jag börjat trivas allt bättre i, det har nog att göra med att jag numera rör mig i andra kvarter än de runt Stockmann och Svenska teatern :) Finns inte så mycket vackert i de kvarteren, om man säger så. Berghäll är härligt bohemiskt, Rödbergen likaså, fast med högre mysfaktor.



Här är Stora Robertsgatan, Iso Roba på det andra inhemska. Vi kollade i lite butiker och syster köpte finaste EMU-tofflorna.



Sen gick vi mot Bulevarden 9..



..och Café Ekberg! Nu skulle vi äta lunch.



Riktigt mysigt café, lite trångt bara. Vi åt basilika&blomkålssoppa.





Kaka och kaffe till efterrätt.



Röda byxor och gula höstlöv, härliga färger nu på hösten.



Mitt eminenta resesällskap!



Här är jag!

Inga kommentarer: