måndag 29 mars 2010

Books books books



I helgen handlades det böcker! Att jag har en stoor hög med olästa böcker här hemma spelar ingen roll, man kan helt enkelt inte komma hem tomhänt efter ett besök på Akademiska bokhandeln i Helsingfors, det är lixom nån sorts tradition att alltid handla böcker där. Akademiska bokhandeln i Åbo besöker jag minst en gång varje vecka, men handlar bara då och då. Konstigt.

Så, i påsen fanns Tina Browns biografi om prinsessan Diana, Idoljury-Andreas Carlssons "Live to win - låtarna som skrev mitt liv", Siri Hustvedts "Sorgesång" och Jenny Guccis "Guccikrigen". Jag är helt insnöad på biografier/memoarer just nu, tycker att de är oändligt fascinerande.

Andreas Carlssons bok har jag redan läst flera kapitel i, den är faktiskt riktigt underhållande! Visste ni att han redan i gymnasieåldern skrev låtar tillsammans med Bill Champlin från Chicago (rockbandet alltså) i hans studio i Los Angeles? Sidu bara.

Inga kommentarer: