tisdag 18 maj 2010

Schlagerfebern stiger

Om en vecka gott folk, är det dags för årets stora musikaliska händelse. Eurovision Song Contest 2010. Och förberedelserna är i full gång! Jag sitter som bäst och lyssnar igenom alla låtar, ännu en gång, och gör upp listor. Yes, jag gillar ESC... Och nu har jag äntligen hittat någon som är precis lika tokig som jag, nämligen min goda kollega och fina vän M. Nästa vecka ska vi ha schlagerkalas hemma hos henne både vid semifinalerna och finalen. Så skoj!

Årets låtar då? Tja, tycker startfältet är svagare än tidigare år. Har ingen direkt favorit ännu, men vissa låtar växer mer och mer. Återkommer med topplistan!

3 kommentarer:

alunimum sa...

Aningen slätstruket och jämntjockt detta balladår. Ska vi ha tippningstävling i år också?

Lia sa...

Jajamen! Jag har mina topp 10-listor för båda semifinalerna klara, men jag vill ju se det live också innan jag bestämmer mig helt. Efter ett par genomlyssningar börjar vissa låtar sticka ut mer och mer, nog blir det en bra tävling i år också...:)

Anonym sa...

Heja Tyskland o Lena!
Inte sant..?!
Kram Systeryster