torsdag 24 juni 2010

En gastronomisk, kulinarisk upplevelse

Jag är så stolt över mig själv! Häromdagen kockade jag - helt själv - ihop något av det godaste jag någonsin åstadkommit. Får jag presentera: laxfjärilar och champinjonkompott!



Laxfjärilarna köpte jag i mataffären, kryddade med pastramikrydda och in i ugnen i ca 15 minuter. Under tiden blandade jag ihop skivade champinjoner, körsbärstomater, hackad vitlök och rödlök och hällde ner blandningen i en stekpanna och kryddade sedan med kapris, timjan & svart- och vitpeppar. Och söta öde så gott det blev!



Receptet har jag fått av moster :)

3 kommentarer:

Titti sa...

låter supergott!!
skall absolut pröva så fort tillfälle ges :)
Trevlig midsommar!!!

LIA sa...

Kan verkligen rekommendera detta! Testade din tomatsoppa också nyligen, huuur god som helst! :)

Glad midsommar! (hoppas du är friskare imorgon)

Titti sa...

jo den e bra också! måst bara vänt tills A börjar arbeta igen så jag kockar bara åt mig själv under dagen, han äter inget sånthär :)

tack, d har rett upp sig nu. Fick antibiotika direkt på fredag då jag var till hvc, hade crp på 171 :D