tisdag 15 juni 2010

Kanontian!

Förra helgen deltog jag i Tjejernas Kanontia i Ekenäs! Det var jättekul, vi var cirka 2200 flickor, tjejer, kvinnor, damer (och en och annan kärring som speakern sa) som löpte, joggade eller gick 5 eller 10 kilometer. Jag och Mami gick 10 km!

Inför starten:



Frida Andersson underhöll med sång



Jag tog inga bilder under själva promenerandet. Vi gick i rask takt och det fanns liksom inte tid att stanna och ta fram kameran. Då skulle ju många andra hinna förbi oss :)

Som belöning fick vi en kram av beväringar (Nylands Brigad är en av arrangörerna), en medalj, ärtsoppa, smörgås, glass och dessutom jordgubbar och champagne!



Och en goodiebag. Den innehöll en godispåse också, men den åt jag upp samma kväll.



Och jag hade faktiskt ingen träningsverk i benen eller fötterna nästa dag.

Inga kommentarer: