fredag 4 juni 2010

Soffläge



Prosit! Nej, hörni det är inte kul att drabbas av sommarsnuva. Det har jag nämligen gjort. Efter två morgnar med aningen sjuk hals bröt snuvan ut i förrgår. Tungt huvud, huvudvärk, hosthost, täppt i näsan, hes röst och ett evigt snorande. Jag gick till och med hem från jobbet vid 11-tiden igår, lade mig i soffan under en filt och läste och sov om vartannat. I dag är jag betydligt piggare, hostar lite mera men huvudet är ok.

Men nu tänker jag inte ligga här mera! Har liksom inte tid att vara krasslig längre. Ikväll blir det liite födelsedagsfirande, imorgon lekdejt (barnvaktande) med Åbos charmigaste 4- och 6-åring, sedan grillkväll med vänner och en 3-åring som också han lär vara ett riktigt charmtroll. Söndag tänkte jag ägna åt en lång powerwalk, måste ju träna inför Kanontian i Ekenäs nästa helg!

Inga kommentarer: