fredag 1 oktober 2010

50 frågor

Hittade en rolig lista hos Amanda. Älskar listor! Här är mina svar:


1. Hur gammal är du om fem år?

34. Herregud.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Min kollega Jari.

3. Hur lång är du?

166 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Alien 3!

5. Vem ringde du senast?

Min moster.

6. Vem ringde dig senast?

Mamma.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

20 före 5 vid Nuppu!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror på vad jag har för ärende.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Happily married.

10. När såg du senast din mamma?

I söndags!

11. Vilken ögonfärg har du?

Blå.

12. När vaknade du i dag?

07.20. Men sedan snoozade jag tre gånger.

13. Vilken är din favoritjulsång?

Oj, ingen aning. Gillar många. Men O helga natt brukar ge mig mest gåshud.

14. Vilken är din favoritplats?

Hemma hos mig! Mitt barndomshem är också en klar favorit.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Plats? Tandläkarstolen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Oj! Omöjligt att säga. Antingen i Åbo eller Österbotten eller nån helt annanstans. Men jag tippar på nån av de två första.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Tja, mörkret tror jag. Var inte överdrivet mörkrädd, men nog var det lite kuslit :)

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

En femmånaders valp som heter Nemo!

19. Hur stor är din säng?

120 bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Med, pyjamas i någon form.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Tre!

23. Hur många landskap har du bott i?

Två.

24. Vilka städer har du bott i?

Vasa, Jakobstad och Åbo.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Alla, beror på situationen :)

26. Är du social?

Tja, gillar att träffa människor, men är inte överdrivet social. Egentid är väldigt viktigt för mig.

27. Vilken är din favoritglass?

Haha, kan man ha EN favorit? Lakrits isåfall!

28. Vilken är din favoritefterrätt?

Haha igen! Äter det mesta som inte innehåller marsipan.

29. Tycker du om kinamat?

Oh yes!

30. Tycker du om kaffe?

Inte egentligen. Däremot gillar jag ice latte och chokoespresso och sådant :)

31. Vad dricker du till frukost?

C-vitamin, apelsinjuice eller nån annan saft jag råkar ha hemma.

32. Sover du på någon särskild sida?

Oftast höger.

33. Kan du spela poker?

Nix!

34. Tycker du om att mysa?

Jag älskar att mysa! Gör det just nu! (Se två inlägg ner)

35. Är du en beroendemänniska?

Beror på vad det gäller. Men bara beroende av bra saker, som sömn och choko :)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Peter Jöback! Fast han är född 10 år före mig.

37. Vill du ha barn?

Yep!

38. Kan du några andra språk än svenska?

Finska och engelska. Knagglig tyska och franska och några ord och uttryck på ryska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Jep. Åtminstone en gång. Kanske två. Jag var så liten så jag minns inte.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Hehe. I bassängen är det varmt vatten och inget sjögräs, men havet är ändå havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Jaaa...just nu god mat och böcker.

42. Äger du dyrbara smycken?

Ja, några. Men alla smycken är egentligen dybara för mig.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Kan inte välja ett. Just nu 24, Top Model, Idol och Grey´s Anatomy.

44. Kan du rulla med tungan?

Jep!

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Haha! Känner flera som ofta får mig att skratta.

46. Sover du med gosedjur?

Nej, inte längre :) Men på soffarmstödet står katten Gustav. Han gillar att ha utsikt.

47. Vad har du för ringsignal?

Kommer inte ihåg vad den heter men den låter så här: Piiip, pip pipipippii piip.

48. Har du kvar klädesplagg från när du var liten?

Ja, det finns en låda i mitt barndomshem. Mitt/mina framtida barn ska få ärva några av dem :)

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Min digikamera som ligger här i soffan bredvid mig!

50. Flirtar du mycket?

Nja, inte så mycket :)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hejhej! Trevlig blogg det här. :)

"Lånar" din lista. Kika gärna in hos mig för att läsa mina svar.

Lotta

erica sa...

ska låna den jag också ;)