tisdag 14 december 2010

Hemma igen!

Ja, egentligen kom jag hem från Svea rike redan i söndags, men har inte hunnit blogga.

Vilken resa det blev! Sällsynt bra shoppingresultat, fint väder (om än lite kallt) och mycket bra ressällskap!

Fast båtresan dit var en mardröm. Vi åkte med det rödvita båtbolaget och fram till Åland gick det bra. Men efter Mariehamn började det gunga. Ordentligt. Mitt i natten.
Båten krängde hit och dit, det hördes knak och brak och plötsligt började någon springa i korridoren och tala i en walkie-talkie. Jag och systeri låg i hytten och var livrädda :) Lätt att skratta åt det nu, men det var sannerligen inte roligt då. Jag sov typ en timme den natten.

Innan vi gick av båten morgonen därpå fick vi veta att det blåst 21 m/s i Stockholm på natten. Undrar hur hårt det blåste ute på havet då..? Och Mariella, som trafikerar Hfrs-Sthlm, hade inte kunnat angöra Långnäs på Åland. DÅ blåser det hårt.

På lördagen höll vi på att hamna mitt i terrordådet. Vi gick förbi Åhléns cirka en timme innan det small, på väg mot Centralstation. Vårt hotell låg dessutom på Bryggargatan, cirka två kvarter från platsen där mannen sprängde sig.

Nu gick det bra, men det hade kunnat gå mycket värre.

Bildregn från resan kommer senare i dag!

Inga kommentarer: