torsdag 30 december 2010

Stockholmsshopping 3 - läsbart

Jag kommer typ aldrig hem efter en resa utan att ha köpt nåt läsbart, denna gång var inget undantag.

Hittade Olof Palme-biografin "Underbara dagar framför oss" till vrakpriset 195 kronor på Bokskotten. Den här boken har jag suktat efter nästan hela hösten, äntligen är den min. På Akademiska bokhandeln kostar den 35 euro, så man kan kalla detta ett fynd..sägs vara den bästa Palmebiografin av alla.



"De apatiska" av Gellert Tamas handlar om de apatiska flyktingbarnen i Sverige och hur myndigheterna behandlar dem och deras familjer. Ett riktigt mästerverk, tyvärr baserat på verkligheten. Läser just nu Tamas tidigare bok "Lasermannen", om mannen som sköt invandrare i Stockholm i början av 1990-talet, den är också ruskigt bra.



Isabella Löwengrips bok om självkänsla! Skulle nog ha haft mer nytta av den om jag läst den som 14-åring, men jag gillar Isabella och ville gärna läsa boken som vuxen, med både god självkänsla och bra självförtroende :)



Och till slut: ett par tidningar förstås!

Inga kommentarer: