tisdag 21 december 2010

Tisdag!

Nu har jag julledigt! Nästa gång jag går till jobbet skriver vi januari. Rätt skönt, även om jag stortrivs på mitt jobb är det skönt att få koppla bort allt ibland.

Ikväll var planen att jag skulle packa de sista klapparna och sedan packa resväskan och gå och lägga mig i hyfsat bra tid. Men jag fick ett impulsinfall och hoppade på en buss till Ikea! Har ju inte varit där på, hmmmm...flera veckor?

Otroligt skönt att åka dit en tisdagskväll, det var väldigt lite folk där. Kändes till och med lite ensamt bland hyllorna på vissa avdelningar :) Hem kom jag med lite smått och gott, bland annat värmeljus i massor!

När jag gick ut för att vänta på bussen tillbaka undrade jag i mitt stilla sinne hur länge jag skulle måsta vänta. Men se, två minuter bara, så kom en buss! Men. Det var en buss som går allt annat än snabbaste vägen till Salutorget. Nej, vi åkte långa vägar genom Reso och kom in i Åbo "bakvägen". En resa som tar typ 15 minuter med bil, 25 minuter med 10:ans buss tog nu 50 MINUTER!

Där sprack min tidsplan. Men nu har jag packat allt (tror jag), vattnat blommorna, haft igång diskmaskinen, snabbstädat och nyst nio gånger i rad, så jag börjar vara klar med dagens projekt.

Godnatt!

Inga kommentarer: