fredag 8 juli 2011

Rabarberkräm!

Jag har ännu en gång lärt mig något nytt man kan förtära! Denna gång rabarberkräm. Hur lätt som helst! Spenderade nyligen ett par dagar med min moster och kom hem med denna nya kunskap i bagaget.

Så här gör man rabarberkräm!

1. Skaffa rabarber. Jag gick till torget och köpte ett knippe för 2 euro.



2. Koka upp en liter vatten, skiva två stjälkar rabarber och lägg i vattnet. Lägg till 1,5 dl socker.



3. Medan detta kokar, blanda ihop en mugg vatten med 4-5 matskedar potatismjöl.



4. När rabarbern kokat i 10 minuter, ta bort kastrullen och rör ner muggen med vatten och potatismjöl. Jag hade också i ett par nypor malen kanel.

5. Låt svalna och drick!



Så enkelt, och så gott! Har typ 8 stjälkar kvar så det blir mycket rabarber under veckan som kommer :)

Inga kommentarer: