torsdag 4 oktober 2012

Djurens dag

I dag är det djurens dag! Vad passar då bättre än att blogga om de fyrfota stjärnor jag har äran att ha i mitt liv.

Först har vi Malte. Malte hittades liten och ynklig i en buske för sju år sen, och sen dess har hon bott hos mina föräldrar. En snäll, lugn katt som älskar tonfisk och att jaga studsbollar. Gillar tyvärr inte att vara i famnen, men man får paja och borsta nästan hur mycket som helst.


Och så Missy! Katten som bodde hos oss ett par veckor i vintras, i väntan på ett nytt hem. Missy som väckte mig på morgnarna genom att sätta en mjuk tass mot min näsa. Som hade rally i vardagsrummet på nätterna och som alltid, alltid kom springande till dörren när man kom hem. Missy var på sommarbete i Sarvsalö i Pernå hela sommaren och fångade möss, en fågel, vattensorkar och ödlor!


Och Nuppu. En egensinnig katt med stor integritet. Det är bara matte och husse som får borsta pälsen. Jag vågar försiktigt klappa henne på huvudet, det får jag göra. Om två veckor ska jag vara kattvakt en hel vecka, då ska jag sätta in stora charmoffensiven.


Och Mrs Blanca Miriam! Storstadsinnekatten som nu bor på landet och lever livet. Gillar att äta och har börjat förstå sig på att leka mer och mer. Senast jag kliade henne bakom öronen spann hon som bara den.


En fyrväppling med klös, kan man väl säga.

Inga kommentarer: