onsdag 8 oktober 2008

En liten utmaning

Blev utmanad av Petra att svara på ett par kniviga frågor :)


1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
För tillfället har jag lite av ett shoppingförbud, försöker att ha en shoppingbudget på 100 euro/1000 kronor per månad..Jag slösar inte, gör (nästan) bara genomtänkta köp.

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Dyraste någonsin är säkert balklänningen till studentkårens årsfest, kommer inte ihåg vad den kostade..Dyraste jackan är min svarta skinnjacka från Mango för 130 euro.

3. Bästa fynd i år?

Jag har gjort så många fynd..Chloéväskan, mina blå läderstövlar, bruna skinnjackan…

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
En t-shirt från Lindex Rosa Bandet-kampanj, köpte den i förrgår.

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Oj…grovt räknat, 10 par.

6. Om jag gav dig 1 000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Ett par svarta stuprör från Nudie, har spanat på dem en tid…

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Har nog jackor så jag klarar mig, men skulle jag behöva en till skulle jag satsa på en riktigt varm i bra kvalité, max 200 euro.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nej, det har jag aldrig gjort.

9. Spara eller slösa?
Jag är absolut en Spara.

10. Dina fem senaste köp?
1. Rosa bandet –t-shirt
2. Over knee-strumpor
3. Second hand-väska
4. Ett par svarta pumps
5. Ett par mörklila strumpbyxor

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan varmt rekommendera Nudies svarta stuprör, har dem sj, mina absoluta favoritjeans. :)

Anonym sa...

Önskar att jag passade bättre i stuprörsjeans än jag gör...