onsdag 5 november 2008

Comme des Garçons i Åbo?



Nu är jag lite fundersam. På H&M:s vägg hänger stora skyltar som gör reklam för Comme des Garçons-kollektionen som släpps världen över den 13 november. Jag läste nånstans att kläderna bara skulle säljas i Helsingfors och Tammerfors? Nu verkar det ju som om de skulle komma till Åbo också. Varför skulle annars skyltarna hänga där? Mystiskt.

Inte för att jag har planer på att köpa nåt av plaggen. Har kollat igenom kollektionen på nätet och inte fastnat för ett enda. Rei Kawakubos design överensstämmer inte riktigt med min stil. En accessoar skulle jag nog kunna tänka mig i alla fall. Eller den där dubbelknäppta kappan...

Jag har faktiskt inte köpt ett enda plagg ur H&M:s designersamarbeten. Provade den där rosa Stella McCartney-klännningen både en och fem gånger, men det blev inget köp.

1 kommentar:

Petra sa...

Jag förköpte mig på Cavallikollektionen i fjol. Men CdC känns helt ointressant för mig. Skulle inte bära de flesta av plaggen ens om jag fick betalt ;-)