fredag 28 november 2008

Nanna!



Titta så mycket choklad jag hade på mitt bord i dag! Nej, allt var inte åt mig...jag deltog i en "chokladjury" med uppgift att kora godaste chokladen. Min soklara favorit var Fazers julchoklad, som både doftade och smakade jul. Mmm!

Vi testade också choklad med havssalt, choklad med cayennepeppar och choklad med chili. Jag trodde att jag kunde äta hur mycket choklad som helst, men måste medge att jag nog var rätt nöjd efter att ha tuggat mig igenom 11 sorter.

Sämre dagar på jobbet kan man ha :)

6 kommentarer:

Miss Agda sa...

Tur att vi ska fira jul i Rauma! Vill ju absolut smaka på julchokladen!

Fazers blå med chili tycker jag också jättemkt om och sedan är Marianne-chokladen en stor favorit. Min sambo älskar fazers blå med Lontoon Rae, och den brukar jag köpa med mig till honom då jag är i Finland.

Mia sa...

O det är min bild av himmlen! Vad var det för chokladjury? Det jobbet vill jag ha med! :)

Kram Mia

Anonym sa...

Var får man tag på den julchokladen?? har letat överallt...

LIA sa...

anonym: Fazers julchoklad borde nog finnas i alla större mataffärer. Nu vet jag inte var du bor, men i Finland finns den nog lite överallt. Lycka till med sökandet, den är såå god!

Anonym sa...

Tack. Jag räknade med att de säljer den överallt i finland men jag bor i stockholm och har inte hittat den här i butikerna :-( Men tycker att de borde ta in den...får väl börja tjata lite, så kanske vi får den i butikerna till nästa jul ;-)

Anonym sa...

den där chilivarianten är rätt intressant:) Du har så många härliga kläder här på bloggen, tyvärr får jag nästan abstinens, och jag som lovat att dra ner på shoppandet till mig själv och köpa julklappar istället. Svårt, svårt... :)