måndag 16 mars 2009

Bye bye beautiful


I helgen gjorde jag ett klokt beslut i en provhytt. Den här kavajen, eller vad man nu ska kalla den, har jag spanat på i nästan ett år sedan jag såg den första gången. Tycker att den är så snygg! Men jag har haft is i magen och väntat på rean. Sommarrean och mellandagsrean kom och gick, men den här var aldrig på rea. Inte förrän nu.

I lördags provade jag denna två gånger och hade nästan bestämt mig för att ta den när jag tog en titt på tvättrådslappen.

Kemtvätt. Aj då.

Jag brukar undvika att köpa kläder som måste kemtvättas, det blir liksom lite onödigt krångel då. Och jag har inte ångrat att jag lät den hänga kvar, det var kanske inte meningen att det skulle bli vi två :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. duktigt av dig med sådan is i magen. Jag har alltid så svårt att hålla mig. synd nu att det inte blev "ni två" ändå.

Anna sa...

Så brukar jag också tänka, att det inte var meningen :) Jag hade en väska jag älskade men gick sönder på 2 veckor, förde den tillbaka o fick pengarna o de kändes bara helrätt! :) saknar inte ens väskan! (även om jag skulle behöva en ny..)
Men det var duktit gjort av dig, det är svårt ibland! ;)

Miss Agda sa...

Samma har hänt mig flera ggr, man går o drömmer om nåt och när det väl är dags att slå till så har man redan tröttnat på plagget i sina tankar eller finner andra fel som man inte kommit på tidigare.

Ang. "rikssvenskan" så tänkte jag bara att du skriver aldrig jättekiva eller "nu slipper jag hem" eller nånting sånt som skulle avslöja att det egentligen är finlandssvenska du skriver. Så¨jag blev bara nyfiken och tänkte att du kanske var svensk:) Själv kommer jag från en finskspråkig familj.

Mia sa...

Nej köpte du den inte!? Den var ju så vacker...Suck. Ja men du har helt rätt dock, passar den inte i livsstilen så..