tisdag 3 mars 2009

Jag klarade det!

Haha, det gick! Februari är slut och jag har klarat av min utmaning att inte köpa kläder, skor, väskor eller smycken på en hel månad. Otroligt. Men faktiskt har det varit ganska lätt. Jag har helt enkelt inte känt av något shoppingsug och dessutom haft så mycket att göra hela månaden att jag knappt hunnit gå på stan alls.

I går var då dagen jag styrde kosan mot shoppingcentren för att fylla på vårgarderoben. Men tji fick jag. Hittade i-n-g-e-n-t-i-n-g. Var ute i tre timmar och provade säkert 15 plagg, men inget kändes rätt. Tänk om jag tappat shoppinglusten helt? Behöver jag bli orolig nu? Oh my.

Nej, jag hade säkert bara en dålig shoppingdag. En sak har jag i alla fall blivit bättre på: att inte köpa plagg som känns rätt till 80-90 procent, det ska kännas som en fullträff direkt! Annars blir det inget köp. Så det så. Får ge mig ut på en ny runda en annan dag.

P.S. Jag måste ju erkänna att ett och annat plagg nog flyttat in i min garderob i februari. Men det är plagg som jag fått, inte köpt själv. Jättestor skillnad där. Och vem tackar nej till kläder man får? Just det.

Inga kommentarer: