torsdag 5 mars 2009

Ny muminmugg



Här är den nyaste Muminmuggen som snart kommer ut i butikerna! Jättefin, tycker jag. Den får säkert flytta in i mitt köksskåp. Jag har samlat på Muminmuggar en tid och har en del i skåpet redan. Favoriten just nu är Mymlan, den rosa i mitten längst till vänster.



En oanvänd Muminmugg med klisteretiketten kvar kan vara värd en hel del. Speciellt säsongsmuggarna. Men jag samlar inte på dem för samlarvärdets skull, jag tycker helt enkelt de är fina. Och att äta frukost är alltid trevligare med en fin mugg på bordet :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar också muminmuggarna! :) har en massa gamla (alltså riktigt gamla från då jag var liten) hemma hos mamma och pappa och nu har jag börjat samla på dem igen... :)

Miss Agda sa...

Oj va många du hade. Min sambo fick en Morran (Mörkö) mugg i julklapp och han älskar den :-) Jag brukar säga att han liknar Morran...