torsdag 12 mars 2009

Dags för lite pyssel

Attans. Ett av mina favoritplagg, de mörkblåa mycket välanvända stuprörsjeansen från H&M, håller på att ge upp. De har fått ett litet hål vid knäet. Har försökt sy ihop det, men det funkar inte riktigt. Nu har jag tre val. Klippa av jeansen vid knät och förvandla dem till jeansshorts? Ja, kanske. Ta fram saxen och klippa ett par hål till? Nix, slitna jeans är inte min melodi. Sy på små jeanstyglappar här och där á la BikBok? Ja, kanske.

Då skulle de se ut ungefär så här, fast mörkblåa:


Bild:BikBok

I helgen ska jag ta en runda i några second hand-affärer för att se om jag kan hitta en gammal jeansskjorta jag kan klippa sönder. Att jag inte har någon symaskin får bli ett senare problem. Det gäller att ta tag i kreativiteten när den dyker upp!

2 kommentarer:

Mia sa...

ojojoj låter avancerat. lycka till!

Kram Mia

Miss Agda sa...

Ja!!! Lappade jeans är supersnygga!!!
Trevlig helg på dig!