torsdag 22 december 2011

Lite julledigt

Jag har tagit ut lite övertid och spenderat ett par dagar i Lappvik och Ekenäs!

På onsdagen blev det promenader på stan i Ekenäs, en av mina favoritstäder. Hittade en rolig skylt:



Det blev också några besök på ett par loppisar. Här ett av dem, fanns en massa gamla uthus fulla med saker. Det står kapell på skylten, men jag lovar att det var ett loppis.





I en butik hittade vi roliga servetter :) Fanns en massa texter.





Sen började det snöa! Och det snöade och snöade.



Och nästa morgon var det -4,5 grader, strålande sol och vitt på marken. Det var det vackraste mina ögon skådat på länge.



Sen har jag förstås också myst med han här, den gosigaste katten i hela Nyland, tror jag.



Bilder på det jag fyndat och handlat kommer efter jul! En ledtråd: figuren till höger på sista bilden.

Inga kommentarer: