måndag 5 december 2011

Vad jag sysslat med den senaste tiden

Har inte bloggat på ett par dagar, har haft mycket att göra. Här kommer i alla fall lite bilder från Stockholmskryssningen!

Härliga, underbara fönster. Tack för att du fanns.



Båtsängar är faktiskt bekväma, nästan som på hotell. Ville nästan knycka med mig kuddarna hem...



I kylskåpet fanns lite dricka. Det var trevligt.



Tv:n hade en massa kanaler, bland annat en där man kunde se utsikten från kommandobryggan. Det var ju också trevligt, man ser liksom vart man är på väg.



Det fanns också en kamera riktad mot dansgolvet. Haha! Tänk på det, alla ni som brukar ägna er åt nattliga äventyr på dansgolvet. We can see you!



Och så de obligatoriska matbilderna. Vi åt trerätters, här är förrätten. Man fick plocka åt sig det man ville, här är bara en liten del.



Och varmrätten, jag åt röding. Sjukt gott!



Och efterrätterna. Tyvärr orkade jag inte plocka med mig mer från buffebordet än så här. Gottgott. Jag måste säga det, Viking Line har otroligt god mat!



På lördagen var det dags för julfest med jobbet. Vi åt julbord, pratade, skrattade och hade allmänt roligt.



Förlåt, här är sista matbilden för det här inlägget. Förrätten!



Vi lekte lekar också, faktiskt riktigt roliga sådana. Mitt lag vann! Vi fick en enorm skumpaflaska i pris, som vi förstås delade systerligt och broderligt med de andra lagen, trots att de ihärdigt påstod att vi hade fuskat. Vet inte var de fick det ifrån?



Sen blev det dans i en hotellbar, vidare till en pub och ännu mera vidare mot efterefterfest. Halv sex smög jag in genom dörren här hemma. Tur att det bara är julfest en gång om året.

Inga kommentarer: