fredag 2 december 2011

Gungeligung

Just nu snurrar och gungar min värld, trots att jag sitter stilla på en stol. Nej, jag har inte druckit för mycket fredagsvin, jag har tillbringat ett dygn på Östersjön i värsta stormen.

Jag säger bara: #¤%&/%¤##"%&! Fy för höst- och vinterstormar! Aldrig mera åka båt den här årstiden. Det sa jag ifjol också, och se hur det gick med den saken.

Klicka här för att läsa den historien.

Nå, nu hade vi i alla fall en hytt med fönster. När det stormade som värst vid tretiden på natten satt jag uppe och såg ut, det hjälpte. Sjösjuk blir jag aldrig, men det är väldigt obehagligt när hela fartyget dyker ner bland vågorna och det knakar och brakar. Huj.

Av förklarliga orsaker är jag ganska trött nu, så nu kryper jag ner i sängen som förhoppningsvis står stilla. Nattinatt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag var själv på kryssning igår/inatt, stormade en hel del då också. Men det var mest lustigt för vi befann oss på nattklubben när det var som värst och i princip alla vinglade fram och tillbaka över dansgolvet i takt :D Spriten hade väl också sin del i det hela, men tror det hade varit rätt svårt att hålla balansen även nykter :D

Kan ju passa på att tipsa om min nya adventstävling när jag ändå kikar in: http://marvelicious.blogg.se/2011/december/2-advent-tavling.html#comment

LIA sa...

Haha, jag kan tro det var en lustig syn! :)