onsdag 15 februari 2012

Den där dagen

I går var det alla hjärtans dag, en dag som jag egentligen tycker är lite töntig. Den har blivit så himla kommersiell, affärerna svämmar över av rosa och röda saker prydda med hjärtan. Är man i ett förhållande ska man gå ut och äta romantisk middag, köpa röda rosor och ge gulliga presenter åt varandra. Är man inte i ett förhållande ligger man hemma och gråter sig till sömns för att man inte har någon att fira dagen med.

Kom igen, säger jag! Vänskap och kärlek kan man väl uppmärksamma och fira lite varje dag? Varför gör man så stor grej av den 14 februari?

Själv såg jag knappt min sambo på hela dagen igår, var borta från 8.20-23.30, först jobb, sen barnvaktande. Men lika glad är jag trots det, som alla andra dagar.

Och trots att dagen ändå innehöll rosa nejlikor och en chokladbakelse med marmeladhjärtan, så håller jag fortfarande fast vid min åsikt. Guldkant på vardagen kan man sätta närsomhelst.

Känner att jag måste lägga in en bild av något rosa och gulligt. Här är några tänkvärda ord!

Inga kommentarer: