torsdag 2 februari 2012

Får jag presentera: Missy!

Nu tänker jag avslöja en liten hemlighet här, vi har haft en inneboende gäst ett par veckor! Säg hej till Missy!



Missy är en sjuårig kattfröken som inte trivdes så bra i sitt förra hem, där fanns andra katter och hundar som inte var så värst trevliga, tyckte Missy. Jag har en bekant som driver en förening för katter som måste omplaceras. Vi fick höra om Missy, och bestämde genast att ge henne ett tillfälligt hem, i väntan på ett nytt.



Missy är den mest sällskapliga katt jag nånsin träffat. När man kommer hem och öppnar ytterdörren står hon alltid intill dörren och väntar, spinner, kurrar och lägger sig på rygg för att bli kliad på magen.

När väckarklockan (mobilen alltså) ringer på morgonen och man snoozar lite, vaknar man av att Missy sitter på kudden och försiktigt petar en på näsan med tassen. Eller slickar en i örat. Eller nosar i nacken.

Missy vill vara med där det händer och följer efter en när man går omkring i lägenheten, och hoppar upp på bord och stolar för att komma närmare och gosa.

Här kommer en bildbomb!

Med bus i blicken



Hitta katten 1



Rolig sovställning 1



Rolig sovställning 2



Hitta katten 2



Missy gillar naturprogram. Att titta på isbjörnar är populärt.



Fåglar är också väldigt intressanta.



High five med isbjörnen.



Rolig sovställning 3



Jag låtsas sova, men egentligen kollar jag in dig i smyg..



Rolig sovställning 4



I tisdags flyttade Missy till ett nytt hem! Hos min kollega och hennes familj :) Jag får rapporter varje dag och Missy verkar stortrivas. Sover i barnens sängar och har rally med leksaksmössen om nätterna. Och vi får vara kattvakter när de reser bort!

1 kommentar:

Anonym sa...

IHANA MISSY!
Tack, såååå söta bilder!

Här har vi också sovit lite bättre,
och i de här fina bilderna verkar Missy visa vägen med fina sovställningar :-)

Ha det så bra, vi hörs!

hälsar, Anna