söndag 12 februari 2012

Helgen

Jag har varit ute och äventyrat igen. I helgen stod Lappvik och Hangö på programmet.

Resan inleddes en timme senare än beräknat. 18-tåget på fredagen blev inställt med 15 minuters varsel! Så jag fick vackert vänta på stationen en timme. Tur att jag hade en bok med mig, Lars Keplers "Hypnotisören". Och den är precis lika fantastisk som alla säger!



Nå, 19-tåget avgick bara lite försenat och till slut kom jag fram. På lördagens program stod shopping med moster! En riktig tjejdag som bland annat innehöll cafébesök med blåbärspaj.



Handlade massor..Wild Shoe hade utförsäljning och alla skor för 25 euro paret. Hittade ett par Uggs-liknande, supervarma skor!



Och ett par röda Lacoste-skor, med foder. Hade kostat 79 euro..ett riktigt fynd!



På ett loppis hittade jag en pocket av Henning Mankell..



..och en snygg ljusstake.



På ett annat loppis hittade jag en Pentik-ren för 1 euro! Kära nån. Glasbollen hörde till, men jag ska ha ett ljus i renen istället.



Så här!



Och så fick jag också ett par benvärmare.



Och en knallgul topp från Esprit med lappen kvar, men den är i tvätten :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jättefina o förmånliga fynd du gjort, igen! Oj, blåbärspaj, det var länge sen....Kanske till vändagen på tisdag...Kram MD.

LIA sa...

Sidu, det lyckades! :)