onsdag 14 november 2012

Dagens bragd

I dag var jag till tandläkaren. Meningen var att han skulle dra ut en visdomstand i övre käken, och det gjorde han också.

Jag hade oroat mig i flera dagar, efter alla skräckhistorier jag fått höra. Men det gick hur bra som helst!

Bedövning, sen en tång, 30 sekunders vippande hit och dit med tången, och tanden var ute.

Sen frågade tandläkaren om vi inte skulle dra ut en till, när vi ändå håller på. "Kör på", sa jag. Och 30 sekunder senare var nästa tand, i nedre käken, ute.

Kära nån, så skönt. Hade aldrig trott att det skulle gå så lätt och smärtfritt. Visst, när bedövningen släppte gjorde det ju lite ont. Eller inte så lite. Men en värktablett fixade det lilla problemet.

Och här sitter jag nu, dricker nyponsaft med sugrör och är otroligt stolt över mig själv. Det blir väl en eller annan dag med smoothies, glass och bärsoppa till mat, men det gör absolut ingenting.

Two down, two to go!

Inga kommentarer: