måndag 6 september 2010

Dagens lilla utflykt

I dag bar det då av till IKEA på jakt efter the bokhylla of my dreams, en vit 30 cm bred, 190 cm lång fin hylla. Strövade först omkring i övre våningen och lekte att jag bodde i de låtsaslägenheter som de har inrett där, kände på fina gardiner, provsatt soffor och speglade mig i enorma hallspeglar. Sedan gick jag till nedre våningen och började plocka lite grejer. Blev inte så mycket, bara ett rivjärn (nu kan jag riva morötter och ost, jee!), doftljus som doftar choklad och vanilj samt två små vita dvd-lådor.

Och så bokhyllan då, ja. Hittade den på lagret och märkte till min förvåning och besvikelse att den väger hela 17 kilo! Det hade jag inte räknat med. Blev med sorg i hjärtat tvungen att lämna den kvar. Inte en chans i världen att jag hade orkat släpa hem en 1,90 meter lång 17 kilos klimp på bussen hem. Snyft.

Nu får jag antingen låna en bil av någon snäll vän, ta taxi hem från IKEA, anlita deras hemkörningstjänst eller vänta tre veckor tills mami & papi kommer hit en sväng!

Inga kommentarer: